Premis i Reconeixements

Escola
Solc Nou

En el següent apartat s’exposen tot un seguit de reconeixements i premis que l’escola Solc Nou ha rebut al llarg dels amb els diferents projectes que es realitzen a cadascun dels cicles:

  • Premis Aprenentatge Servei 2018 – Xarxa Espanyola d’Aprenentatge Servei, Edebé i EDUCO (2018). Un any més l’Escola Solc Nou ha participat als premis anuals d’aprenentatge servei, a la seva 11a Trobada Estatal realitzada a Coslada (Madrid) amb el Projecte «Amics i Amigues de Mokom». El projecte ha quedat finalista entre més de 300 projectes presentats . Conèixer més.

 

  • Pla de mesures innovació a l’FP (2017). El CFGS d’Educació Infantil ha sigut guanyador amb el seu projecte «Revitalització d’un centre d’educació infantil». A l’Escola Solc Nou, li han atorgat un premi que te com a objectiu premiar projectes educatius de caire innovador, dins del Pla de mesures Innovació a l’FP.  En aquesta edició han participat un total de 82 projectes i 59 centres d’FP.  És per tot això que ens han concedit un ajut econòmic per a un projecte que vam iniciar l’any passat amb la col·laboració de l’Escola Sant Joan Baptista i l’Escola Marillac. Es tracta del  Projecte de Revitalització d’un centre d’educació infantil. Aquesta segon any, el projecte s’està portant a terme amb la Llar La Miraculosa de Santa Coloma de Farners i la Llar Maricel d’Arenys.

 

  • Premis Fundació SARquavitae (2016). El curs 2016, l’Escola Solc Nou va presentar la seva candidatura a la 1ª Edició del Premis Fundació SARquavitae amb el projecte d’APS «Cuidem els Nostres Avis». L’entitat SARquavitae que sempre ha treballat per la cura de persones, aquest any ha convocat un concurs on es podien presentar diferents projectes que tinguessin com a objectiu la participació i col·laboració amb persones grans. Ha estat amb el projecte «Cuidem els nostres avis» que ens han atorgat un diploma a la participació al concurs. Veure Diploma.

 

  • Premis Aprenentatge Servei – Red Espanyola d’Aprenentatge Servei (2015). L’Escola Solc Nou ha estat premiada aquest any amb el 2on Premi en la Categoria FP a la vuitena trobada estatal d’APS a València, on es va presentar a concurs el projecte d’Aprenentatge Servei “Cuidem els Nostres Avis”, que té ja una trajectòria a la nostra escola de 10 anys. A l’acte, realitzat a València, van ser convidats els projectes premiats de tota Espanya que, de forma senzilla i emotiva, van agrair el reconeixement que les diferents entitats organitzadores els hi van atorgar. (Edebé, EDUCO i la Red Espanyola d’Aprenentatge Servei). Veure més informació.

 

  • Fundació Barcelona Formació Professional (2015). El passat 15 de Gener de 2015 la Fundació Barcelona Formació Professional va fer pública la resolució de la convocatòria d’ajuts, curs 2014-2015, a mesures educatives que promoguin la qualitat i la innovació en el sistema de formació professional. El projecte presentat “Parafarmàcia Emprèn” té com a objectiu que els alumnes del CFGM Tècnic en Farmàcia i Parafarmàcia puguin crear la seva pròpia Parafarmàcia sent professionals innovadors i emprenedors en la seva tasca, a més d’incloure metodologia APS. L’Escola Solc Nou va ser una de les 18 escoles premiades, d’una total de 48 projectes que es van presentar. Veure Resolució Mesures Innovació Curs 2014-15

 

  • L’Escola Solc Nou ha rebut el 2on Premi d’ Êtica i Ciència de la Fundació Grífols per l’APS Cuidem als nostres avis (2014).

La Fundació Víctor Grífols i Lucas va lliurar, el 16 de desembre, en el Palau Macaya de Barcelona els Premis Ètica i Ciència destinats a reconèixer els centres educatius que fomenten la sensibilitat ética i la reflexió dels alumnes al voltant de les qüestions científiques. El projecte va dirigit als alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Cures Auxiliars d’Infermeria amb l’objectiu de formar futurs professionals en la vessant més ètica i humana de la professió a través de la metodologia de l’Aprenentatge Servei.
Enllaços d’interés:

– https://www.facebook.com/FundacioGrifols

https://twitter.com/fundaciogrifols

– https://www.facebook.com/SolcNou

– Nota de prensa

  • El 15 de juny, tot el Claustre de l’Escola Solc Nou i representants d’alumnes dels Cicles hem assistit a l’Acte de lliurament del 5è Premi Federico Mayor Zaragoza (2013) organitzat per Unesco Tortosa i la Universitat Rovira i Virgili (Campus Terres de l’Ebre). El tema d’enguany, era «La diversitat cultural com a enrequiment;Hem guanyat el 2n premi en la categoria d’Educació, presentant els 6 Projectes d’Aprenentatge-Servei que duem a terme, en col·laboració amb diverses entitats. Veure més informació.